Groen is de hoop en de kleur van jong nieuw leven - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Robin Jong - WaarBenJij.nu Groen is de hoop en de kleur van jong nieuw leven - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Robin Jong - WaarBenJij.nu

Groen is de hoop en de kleur van jong nieuw leven

Door: rodejo20

Blijf op de hoogte en volg Robin

18 Maart 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Het is zover! Dit is mijn eerste weblog over onze reis in de VS gemaakt in de VS! We zijn inmiddels 3 dagen in NY, en ik kan zeggen, het is super hier!

De eerste anderhalve dag hebben wij vooral onze omgeving verkend. We zitten in een kamer waarbij we bijna een mooi uitzicht hebben. We hoeven alleen ons hoofd uit het raam te steken en naar rechts te kijken en we zien Central Park. Deze hebben we de laatste dagen een aantal keer bezocht. Verder hebben we Times Sqare, Broadway, 5th Avenue en Macy's bekeken. Dit zijn de top attracties van NY en waren dan ook erg groot en toeristisch. Deze heb ik ook al eerder bekeken toen ik hier was met school. De winkels zijn reusachtig en het shoppen word hier bijna leuk… bijna. Als je iets nodig hebt, kun je het hier vrij goedkoop vinden. Het is dat ik nog 4 maanden er mee zou moeten rond sjouwen, maar anders zou ik hier flink wat inkopen doen.

Toen we Vrijdag terugliepen van 5th Avenue was het plein voor de Apple store helemaal vol met een wachtrij. Wij vroegen ons beide af wat dat nou precies was. Wat bleek? De nieuwe Ipad 3 was die dag gereleased. Het hele plein stond vol met een wachtrij en als je naar binnen wilde om een Ipad te kopen mocht je minstens 3 uur in de rij gaan staan (al dan niet veel langer). Een voordeel is wel, ze zijn 24 uur per dag open, dus je hebt niet de kans dat je te laat in de rij gaat staan. Mensen hadden serieus vanaf dinsdag al op dat plein gestaan en geslapen om hem als eerst te mogen kopen.

Vandaag was het Sint Patricks Day. Bekend er mee? Zo niet... kleine samenvatting: Alle Ieren in NY kleden zich groen en gaan meelopen of kijken naar de parade. Alles in de stad is groen. Zo hebben we meerdere groene snorren, baarden, hoeden, kleren, petten, brillen, stoplichten (alleen de onderste), groene gedeelte van de Ierse vlag, leprechauns, legerkleding en zelfs een groene Nederlandse vlag! Het enige wat ontbreekt in een groene golf in het verkeer. De optocht viel een beetje heel tegen, het waren groepen mensen (bijv. leger, politie, fanfares) die achter elkaar liepen. Hierbij waren ze niet echt aan het marcheren en er waren zeker geen praal wagens. Dat was dus een beetje saai. Echter de mensen erom heen was wel heel leuk. Iedereen in groen, allemaal in een feeststemming en er hing een heel gezellige sfeer.

Na de eerste dagen in NY zijn mij een aantal dingen opgevallen. Alles hier is groter dan in Nederland: Gebouwen, Porties eten, straten, winkels, bibliotheken, encyclopedieën (we hebben een 800! delige gezien) en de hoeveelheid water in een WC. Verder begin in nu al zat te worden van al het fastfood hier. Aangezien wij geen keuken in huis hebben en er hier niet iets bestaat als een bakker, zijn wij voor zowel ontbijt, lunch en avond eten afhankelijk van restaurantjes en kraampjes. Dit komt neer op: 's ochtends broodje ei op straat kopen. Middag eten iets halen (bijna altijd fastfood, vandaag toevallig ergens brood gevonden) en 's avonds iets van fastfood of Mexicaans. we zoeken al bewust gezondere dingen op, maar dat maken ze hier wel heeeeel moeilijk, zeker als je maar een klein budget hebt.

PS. Ik heb in de tekst expres een aantal fouten laten staan. Wie ze als eerst opspoort wint!

• 18 Maart 2012 - 08:52

Gerard:

Nou Robin, hadden we je thuis toch meer broodjes donner moeten laten eten. ben wel benieuwd noe New York is buiten die hoofdstraten. Ben je daar al wel geweest en hoe ziet dat er uit. Veel plezier en groetjes aan Sam.

• 18 Maart 2012 - 10:09

Frans:

Hoi Robin,
    Leuk wat van je te lezen. Had net het blog van Sam bezocht dus helemaal verrast ben ik niet. Wel leuk om te horen dat jullie het allebei prima naar je zin hebben en dat jullie dezelfde omstandigheden niet identiek beleven. Jullie verbazen me al een beetje met de wijze waarop jullie je geheel op eigen kracht handhaven in de drukste metropool ter wereld. Petje af. IHeel veel plezier en groetjes aan Sam.

• 18 Maart 2012 - 10:42

PS. P.S.

zijn er nog meer? :D

• 18 Maart 2012 - 13:38

Paul:

Leuk verhaal, maar die 800 faculteit delige encyclopedie vond ik een beetje ongeloofwaardig. ;)
    Het probleem wel is dat ik nu soms niet zeker weet of jij een fout hebt laten staan of dat je gewoon echt een fout hebt gemaakt. :P

@Larsch Je bent de "beetje heel tegen" vergeten.

Iig ik hoop dat je groente gaat vinden en door blijft gaan met deze blog. Net zoals wij doorgaan met de boeken.

• 18 Maart 2012 - 14:52

Lars:

ja, ik heb alleen de spelfouten opgeschreven, om alle zinnen te gaan verbeteren is ook weer te veel van het goede :P

• 18 Maart 2012 - 15:04

Yvette:

Hee Rob,

Leuk om over je avonturen in NY-city te lezen. Kun je mijn servies uitbreiden en dit keer een bord met I love NY meenemen? :P
    Ik geloof dat Roeltje in San Fransico ook al geen fatsoenlijk eten kon vinden, dus dat is blijkbaar typisch Amerikaans. Veel plezier daar en groetjes aan Sam.

x Yvette

• 18 Maart 2012 - 16:31

Paul:

Oja en ik moet ook nog even iets anders kwijt:

GROEN IS GOED, CONGO!!!

:Paul

• 19 Maart 2012 - 10:30

Jose De Jong:

Beste Robin,
    Wat een avontuur, ik ben verbaasd dat je het eten niet zo lekker vindt. Ik dacht altijd dat fastfood het eten voor de jongeren was....inschattingsfoutje. Zit je in een hotel of heb je echt een kamer gehuurd?
    Veel plezier verder, maar dat zal wel lukken. Ben benieuwd naar de volgende verhalen. Groetjes Jose.

• 19 Maart 2012 - 20:41

0pa,:

Robin en Sam,

Tot aan Pasen is eten niet zo belangrijk,het is tot dan vastentijd.
    Jose en Paula aten tijdens hun verblijf in Ghana alleen maar meelballen.
    Probeer wel te overleven,dan wacht je bij ons nog veel lekkers.

Groetjes van de oudjes.