Adventure is out there! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Robin Jong - WaarBenJij.nu Adventure is out there! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Robin Jong - WaarBenJij.nu

Adventure is out there!

Door: rodejo20

Blijf op de hoogte en volg Robin

08 April 2012 | Verenigde Staten, Flagstaff

Na onze dagen in Los Angeles hebben we 3 volle dagen in San Francisco doorgebracht. In San Francisco was niet heel veel te doen. Je had hier de Fishermans Wharf (een toeristische straat met eigenlijk niet veel erop) en de Golden Gate Bridge. Wel is San Francisco een heerlijke stad om door te lopen en het ligt ideaal aangezien het omringt is door zee. Wat het extra prettig maakte was het mooie weer en de laatste dag gratis Ben en Jerry’s ijs.

Het plan was eigenlijk om 2 dagen in San Francisco door te brengen en vervolgens 2 dagen Yosemite te verkennen. Yosemite (voor de gene die het niet kennen) is een van de bekendste en mooiste natuurgebieden van de VS. Maar omdat onze bus pas om 3 uur in Merced aankwam en de laatste bus richting Yosemite om 2 uur vertrok hadden we niet veel meer keus dan niet gaan. Ik vind dit echt heel jammer. Achteraf gezien is het misschien ook wel een meevaller geweest, want er blijkt daar sneeuw te liggen, en we zouden overnachten in onverwarmde tenten. Daar hadden we totaal niet op gerekend, en het zou aardig afzien worden.

Een paar dagen geleden zijn we na een rit van 21 uur aangekomen in Flagstaff. De eerste rit van San Francisco tot LA duurde echt heel lang, en net voordat we aankwamen in LA om overtestappen viel ik bijna in slaap. Vervolgens in LA overgestapt, en gingen we in de bus zitten. Het was inmiddels 2 uur ’s nachts en we wilde verder gaan slapen. Toen bleek er een goochelaar achter ons te zitten die beweerde dat hij kon toveren en hij ging allemaal te slechte trucks doen, zoals een zakdoek laten verdwijnen doormiddel van een nep duim, om 2 bolletjes over geven in de hand, wat hij te duidelijk deed. Sam en ik hadden beide het gevoel van “Houd je bek, we willen slapen!” maar die gast bleef en bleef maar door gaan. Hij bleef ook gewoon slechte grappen maken die echt NIET grappig zijn om 2 uur ’s nachts. Uiteindelijk toen het ochtend was, ontmoette we ook nog wat andere mensen en bleek de tovenaar (die geloof het of niet Merlin heette) toch wel chill en soms zelfs grappig te zijn.

Flagstaff is met 60.000 inwoners de op een na grootste stad van Arizona. Echter als ik er zo doorheen loop voelt het niet groter dan Beuningen. Ook het centrum is niet meer dan 2x2 blokken en is dus erg klein. We hebben een paar nachten in echt het leukste hostel waar ik ooit ben geweest overnacht. Het was er heel gezellig en het deed me bijna denken aan een berghut, alleen dan midden in een stad.

Inmiddels is ons project bij de ACE gestart. Ik leef de komende 3 maanden ofwel in een van de natuurgebieden in Arizona, dan wel in een appartement met 15 andere mensen. We hebben een kamer van ongeveer 20 vierkante meter voor 4 personen. Daarbij komt een gemeenschappelijke ruimte gedeeld met 15 andere mensen. De sfeer is hier goed, al moet ik iedereen nog wel goed leren kennen. Morgen hebben we onze laatste voorbereiding dag waar we ook te horen krijgen waar we naartoe gaan en daar zullen we dan overmorgen naartoe vertrekken. De kans is groot dat we naar Grand Canyon gaan, maar dat moet nog blijken.

Ik heb erg veel zin in het werken in de natuurparken, maar het zal echt heel zwaar worden. We zitten midden in een woestijn, waar het nu ’s nachts rond de -7 graden is en overdag (in juni) tot 45 graden kan worden. 10 uur per dag werken, in de volle zon, en dan ’s avonds moeten koken. Geen douche (vaak niet eens genoeg water om te wassen), geen wc, slapen in tenten, en dat tot 9 dagen achter elkaar! Het zal zowel mentaal als fysiek erg zwaar worden, maar toch heb ik er zin in! Als ik terug ben uit het park zal ik mijn nieuwe weblog gaan schrijven, als ik het overleef in ieder geval :P

  • 09 April 2012 - 07:14

    Frans Van De Ven:

    Robin en Sam,
    Heel veel succes en sterkte. Zal inderdaad zwaar worden, maar met een positieve instelling en jullie kwaliteiten moet je een aardig end kunnen komen. Vergeet niet ons af en toe op de hoogte te stellen van jullie ontberingen. Ik ben meer dan benieuwd. Fijne tijd!!

  • 09 April 2012 - 07:21

    Jos Hordijk:

    Dat overleven zal je wel lukken.Negen dagen is net genoeg om aan het harde leven te wennen en dan is het alweer afgelopen. Ik denk dat het je nog wel eens mee kan vallen. Werken is heerlijk en 's avonds val je als een blok in slaap.
    Succes!

  • 09 April 2012 - 13:22

    José:

    ha Robin en Sam,
    nu gaat het dan eindelijk echt beginnen! Het klinkt pittig, daarbij vergeleken lijkt het lopen van de vierdaagse een eitje. Maar stoere, sterke binken als jullie zijn gaat het vast lukken!Het zal ook harstikke gezellig zijn.
    veel plezier en sterkte. José

  • 09 April 2012 - 14:33

    Jose De Jong:

    Beste Robin,
    Jij heet toch -de Jong-? die kunnen dat wel aan.
    IK ben heel benieuwd naar je ervaringen, lijkt me echt de moeite waard.
    Een mooie tijd en ik zal aan je denken.
    Groetjes Jose

  • 09 April 2012 - 16:26

    Robin:

    Bedankt voor al jullie antwoorden. Ik ga mijn best doen :D

    @José de Jong, Mijn achternaam is inderdaad de Jong

  • 14 April 2012 - 07:08

    Karin En Jean-Pierre:

    Beste Robin en Sam. hoe staat het leven bij "de Vlaggenstok".Vlgs mij komen jullie straks terug als 2 body-bilders. Is het er ook een beetje gezellig? Bent benieuwd naar jullie verslag.Wat moeten jullie allemaal doen? Bij Sam vorderd het verslag ook niet erg......jammer! Ondanks alle "ontberingen" wens en wij jullie een super tijd toe.geniet ervan en tot schrijfs.groetjes en toi toi toi.pas op voor de slangen.

  • 16 April 2012 - 07:23

    Mieke:

    Lieve Sam en Robin,
    Volgens mij zijn de eerste bomen gekapt en ik ben heel benieuwd hoe dat is gegaan! Ontbering ontbering...of voor jullie een makkie? Je wordt er in ieder geval lekker "breed" van....
    9 dagen aan een stuk werken lijkt me wel zwaar maar dan heb je ook weer een aantal dagen waarin je weer van alles kunt ondernemen. Of hebben jullie die nodig om bij te komen?
    Hebben jullie goede aansluiting bij de rest van het gezelschap en bestaat dat uit alleen maar mannen of ook stoere meiden, all over the world.
    Ik wens jullie een hele fijne tijd met veel super ervaringen en veel plezier. Liefsxx
    Ps. De natuur zal wel overweldigend zijn?. Foto's???

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Dit is de super vette, kei gave en über intressante weblog over de reizen van Robin de Jong.

Actief sinds 10 Nov. 2011
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 10777

Voorgaande reizen:

15 Maart 2012 - 11 Juli 2012

Werken in de natuurparken in Arizona

Landen bezocht: