Het was een stekel! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Robin Jong - WaarBenJij.nu Het was een stekel! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Robin Jong - WaarBenJij.nu

Het was een stekel!

Door: rodejo20

Blijf op de hoogte en volg Robin

23 Maart 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

De afgelopen dagen waren super! We hebben de laatste must-see places bezocht en daarna genoten van het prachtige weer en de stad NYC.

Een van de toppunten was de cabaret avond. Daarvoor hebben we wel 2 uur buiten in de rij gestaan om vervolgens een staplaats te bemachtigen. De voorstelling was zeker het wachten waard en we hebben de hele avond dubbel gelegen van het lachen.

Verder hebben we veel toeristische plekken bezocht. Denk hierbij aan het VN hoofdkwartier, China town + Little Italy, Brooklin Bridge, WTC+9/11 molumentoral, Wall street en nog veel meer. Ook zijn we ’s avonds met de lift omhoog gegaan naar het dak van Rockerfeller centre. Dit was echt prachtig. Ondatks dat ik al eerder op de Empire State Building heb gestaan, bleef het uitzicht prachtig. Ik zal hiervan ook enkele foto’s uploaden, als is het eigenlijik niet te beschrijven, zelfs niet met foto’s.

Wat ook echt leuk was, was de mis in een gospel kerk. Ik had al eerder een mis mee gemaakt dus echt nieuw was het niet, maar toch was het erg leuk. Wat ik wel erg jammer vond is dat bij deze kerk we niet echt in de mis werden betrokken. Alle toeristen moesten boven zitten (op het balkon) en konden een beetje toekijken. De vorige keer (met school) deden we echt mee in de mis en werden we er erg bij betrokken. Wat ik dit keer wel echt leuker vond dan de vorige keer was de priester. Het was echt een heel goede, en hij betrok allemaal leuke onderwerpen bij zijn verhaal. Zo had hij het over sporten en ook over zijn favoriete televisie series. Zo vond hij series als NCIS, CSI, en nog wat meer dedectives erg goed, omdat deze het echte leven weerspiegelde. Zo vond hij de zinnen "Surrender" ,"You are surrounded" en "Come out with your hands up" erg treffend omdat we met z'n alle, het slechte konden verdrijven. Hier had hij een heel mooi verhaal over gemaakt dat ik niet meer kan na vertellen :P

Ik heb het gevoel dat alles hier begint te wennen. We ontbijten elke ochtend met een broodje ei, kaas en bacon en ook hebben we een supermarkt gevonden waar we kant-en-klaar maaltijden en brood kunnen kopen. Ook is daar een magnetron waar we ons avond eten kunnen warm maken. Dit maakt het een stuk makkelijker om gezond en echt eten te eten ipv al dat fastfood. Ook andere dingen beginnen te wennen. De afgelopen 2 dagen hebben we dan ook rustig aan gedaan en van het mooie weer genoten. Zo hebben we vandaag de hele dag in Central Park gezeten. Het is daar zo leuk, eigenlijk zou elke stad z’n park moeten hebben. Er hangt een prima sfeer en overal zijn mensen, terwijl het nergens druk of overlast is.

inmiddels zijn we aangekomen in Washington DC. Hier overnachten we een nacht of 4 om vervolgens door te vliegen naar LA. Ik vind het jammer dat we uit NYC zijn vertrokken, omdat het daar wel lekker leven was. Aan de andere kant heb ik wel heel veel zin in Washington, aangezien daar weer nieuwe dingen staan te wachten. Wanneer we Washington verlaten verwacht ik mijn nieuwe weblog weer te schrijven.

• 24 Maart 2012 - 09:16

Daan:

Klinkt goed Robin. Veel plezier in Washington. Wat was de stekel nu?

• 24 Maart 2012 - 20:54

Arjan:

Hoi Robin.
    Mooi verhaal al.
    Vandaag helaas weer niet gewonnen....
    Maar je hebt het steeds over 'we'.
    Je bent niet alleen?

groet,

Arjan

• 24 Maart 2012 - 21:14

Gerard:

Hey Robin,
    mooie foto's. Het wordt nog wat met Sam en jou, samen naar de kerk. Leuke diensten hebben ze daar. Kunnen wij nog wat van leren. Hoe is het hotel in Washington. En het witte huis. Obama al gezien en verbergt hij zich voor jullie.
    Doe de groetjes aan je neef en veel plezier aldaar. grt

• 24 Maart 2012 - 23:04

Robin:

@ Daan: Denk daar maar eens over na :D

@Arjan: sjonge jonge, wat een team. Dat ze zonder mij niet eens kunnen winnen... (A)
    Mare, ja ik reis samen met mijn neef

• 26 Maart 2012 - 03:40

Mieke:

Hay Robin en Sem,
    Hier huize Tilburg.... (klinkt saai), waar blijven de foto's van het witte huis? Smaakt de koffie daar net zo goed of geeft Obama geen koekjes erbij!
    Wat een zalig idee om zo samen de wereld rond te trekken en zoveel nieuwe indrukken op te doen. Zo aan de foto's te zien en jullie omschrijvingen hebben jullie al heel veel ondernomen en gezien. Super!!
    Vraag eens aan Sam of hij ook op zijn eigen site kijkt, er staan daar best veel reacties....
    Hoop dat jullie een hele goede vlucht hebben naar LA en heel veel plezier, liefsx Mieke
    Geniet ervan...;-)

• 26 Maart 2012 - 11:38

Karin.(tante Van Sam:

Hallo Robin en Sam.Wat geweldig dat jullie dit samen kunnen meemaken.4 maanden Amerika werken maar zeker ook genieten.Een hele levenservaring.Wat leuk dat ik bij jouw site de reis mee kan vervolgen.Bij Sam vorderd het niet zo zeer ,of heb je hem in New York achtergelaten! (grapje)Zeg maar tegen mijn neef dat hij zijn site ook bij moet houden!!!!. Iedere dag 5 min is toch niet zo veel gevraagd. Ik hoop dat jullie veel zullen zien en leuke dingen zullen meemaken.de foto's zien er goed uit.(heel indrukwekkend).vele groetjes uit nederland.Jean-Pierre,karin en keena.